در نشست روز سه شنبه مورخ 9/8/1402 تولیدکنندگان و جناب آقای دکتر عامری معاونت محترم سازمان غذا و دارو قیمتگذاری و مشکلات تولید بخصوص در بخش پلیمری موضوع غالب نظرات شرکت های حاضر در این جلسه بود و جناب دکتر عامری با اشاره به برنامه های آتی و راهکارهای پیش رو و باتوجه به دغدغه اصلی در خصوص بودجه سال آینده بخش تجهیزات و ملزومات پزشکی مواردی را تشریح کردند که خلاصه ای از گفته های ایشان در اینجا نقل میشود:

1. طرح تعیین بودجه مجزا برای نوسازی ماشین آلات و تجهیزات پزشکی،

2. برآورد بودجه ویژه جهت تسویه مطالبات مراکز درمانی در بودجه سال آینده که در حدود 8 همت می باشد،

3. پیشنهاد ارائه تسهیلات به شرکت های تجهیزات پزشکی در سال آینده در صورت تک نرخی شدن نرخ ارز در مبادلات تجاری و جلوگیری از تضعیف آنان،

4 . اختصاص بودجه مجزا و مذکور برای نوسازی و نگهداشت تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی که میتواند به پرداخت مطالبات شرکت ها کمک کند و مراکز درمانی نمیتوانند تعمیرات و بهینه سازی مراکز خود را مانعی برای پرداخت بدهی های خود به شرکت های تجهیزات پزشکی عنوان کنند،

و در ادامه ایشان یادآور شدند که طرح های کارشناسی شده و مفصلی برای گنجاندن همه نیازهای فعالان این صنف در بودجه سال آینده ارائه شده و با پیگیری فعالان این بخش و تصویب بودجه براساس این طرح، بخش عمده ای از مشکلات آن برطرف خواهد شد.

دکتر عامری مانند جلسه نمایشگاه ایران مد، بر تغییر روند صدور پروانه های تولید تاکید داشتند و با اشاره به لزوم صدور پروانه های 3 تا 5 ساله و بازرسی سالانه از مراکز تولیدی، عنوان کردند صدور پروانه های شش ماهه و یکساله بصورت سلیقه ای و از جانب برخی از دانشگاه ها در استان های مختلف باید اصلاح شود.

از جمله پیشنهادات ایشان در راستا پویایی بخش تولید تجهیزات پزشکی و بالا بردن سطح همکاری فعالین این صنف ایجاد یک واحد مشاوره تولید در انجمن بود تا با ارائه چراغ راهی به تازه واردان در این عرصه موجب بالا رفتن سطح کیفی تولیدات داخلی و ایجاد رقابتی سالم در میان شرکت ها فعال گردد.

و درنهایت با اشاره به عدم دریافت ابلاغیه شیوه قیمتگذاری دولت در بخش تجهیزات پزشکی، عنوان شد هنوز امکان بحث در این خصوص وجود ندارد و باید منتظر مصوبه مجلس شد.